Na czym polega regeneracja kół i dlaczego warto z niej skorzystać?
Stopniowe zużywanie się elementów jest naturalnym procesem, z jakim należy liczyć się w ramach ich eksploatacji. Nawet najwyższej jakości podzespoły z biegiem czasu tracą swoją sprawność, głównie poprzez osłabianie się materiału. Części takie jak rolki bądź koła pracują poprzez toczenie – chociaż współcześnie produkowane modele wykonywane są z niezwykle odpornych tworzyw, to nieustanne tarcie nieodzownie prowadzi do ścierania ich powierzchni. Biorąc pod uwagę to, jak wiele powszechnie stosowanych maszyn korzysta z tego typu podzespołów, nie można bagatelizować spadku w wydajności. Jest to problem, który szczególnie dotyka firm i zakładów produkcyjnych, gdzie przestoje w pracy wynikłe z nieprzewidzianych usterek zazwyczaj prowadzą do niemałych strat.
Wymiana czy regeneracja – jakie rozwiązania są najlepsze?
Jaka jest w takim razie odpowiedź na trudności związane z eksploatacją kół, wałków i rolek? Powszechną decyzją jest tu natychmiastowa wymiana elementu na nowy, jest to także najbardziej oczywisty odruch, jaki można mieć podczas zarządzania dostępnym sprzętem. Jeśli jednak korzysta się z wyspecjalizowanego urządzenia i nie ma dostępu do dostosowanych do niego zamienników o identycznych parametrach, taki ruch może okazać się problemem. Co więcej, istnieją sposoby na przywrócenie zużytych podzespołów do pełnej sprawności – jest to proces znacznie mniej kosztowny od zakupu kompletnie nowego produktu. Mianowicie, mowa tu o regeneracji wybranego elementu.
Na czym polega regeneracja kół i kiedy można ją zastosować?
Regeneracja kół może być przeprowadzona na elementach wykonanych z poliuretanu. Tworzywo to odznacza się dużą plastycznością i łatwością w obróbce, zachowując jednocześnie parametry niezbędne do efektywnego spełniania funkcji koła (odporności na ścieranie,wilgoć i zmiany temperatur, niebrudzenie posadzki, wygłuszanie drgań, niepalność i tak dalej). Jeśli część wykonana z tego materiału ulegnie przetarciu w wyniku regularnego użytkowania koła, doprowadzenie go do pełnej sprawności jest niezwykle proste. Regeneracji podlegają także detale wykonane z metalu, żeliwa czy aluminium.
Proces regeneracji kół jest stosunkowo nieskomplikowany. Pierwszym krokiem jest zdjęcie starej powłoki z elementów tocznych, gdyż uszkodzona powierzchnia będzie jedynie przeszkadzać w odnowie koła. Następnie oblewa się regenerowaną część nową warstwą poliuretanu, która na końcu przechodzi obróbkę mechaniczną, aby ją wyrównać i pozbawić wszelkich mankamentów. Zależnie od typu koła lub rolki, proces obróbki mechanicznej uwzględnia dodatkowe przystosowania w kształcie i formie powierzchni tocznej. Często jest to kwestia indywidualna, ponieważ klient oczekuje konkretnych rezultatów. Niezależnie od charakteru zamówienia, zdecydowanie warto dokładnie zapoznać się z całą usługą oraz szczegółowymi właściwościami poliuretanu – zobacz tutaj: https://www.zabi.pl/pl/regeneracja/. Reasumując – regeneracja kół poliuretanowych po prostu się opłaca!